Rubriky
o MLM

Čeho se nejvíce obávají nezkušení zájemci před vstupem do multi-level marketingu?

Nezkušení zájemci o vstup do multi-level marketingu (MLM) mohou mít řadu obav, které vycházejí z neznalosti systému, možných rizik a povahy samotného podnikání.

Zde jsou ty nejčastější obavy a jejich zodpovězení:

  1. Finanční ztráty

Vstupní náklady: Mnoho zájemců se obává, že budou muset investovat značné peníze do vstupních poplatků, nákupů produktů nebo školení, což by mohlo vést k finanční ztrátě, pokud se podnikání nezdaří.

Naštěstí jde vývoj kupředu, a jak se mění doba i lidé, mění se i systém uvnitř MLM firem, existujících i více než 50 let.

Po důkladném prostudování českého trhu neznám žádnou solidní MLM firmu, která by vyžadovala nějaký poplatek vyšší než 1.000 korun ročně za možnost s nimi spolupracovat, a i tak symbolický poplatek je automaticky odpuštěn při prvním nákupu produktů za pouhých 2,5 tisíce korun.

Nízký výdělek: Obava, že nezískají dostatečný příjem, protože MLM často slibuje vysoké zisky, ale mnoho účastníků nedosahuje těchto výdělků.

Solidní sponzor (vysvětlení pojmu viz článek MLM abeceda) ze slušné MLM firmy nikdy a nikomu neslibuje žádné horentní zisky, a už vůbec ne bez práce a bez vzdělávání se.

Za správný postup pro nováčky v MLM považuji zůstat napřed ve své práci, a síťový marketing si spustit souběžně vedle toho, napřed jen jako přivýdělek.

Až když má nováček v solidním MLM zajištěn stabilní a dostatečně vysoký příjem (ideálně už vyšší než ve stávajícím zaměstnání), který by při plném úvazku v síťovém marketingu mohl ještě podstatně zvýšit, tak má smysl opustit své klasické zaměstnání, zejména pokud je tam málo peněz, mizivá perspektiva, špatný kolektiv, a když ta práce člověka nebaví a chodí tam jen s nechutí.

  1. Nejistota úspěchu

Nejasný kariérní postup: Zájemci mohou mít obavy, že bez dostatečných prodejních dovedností nebo schopnosti budovat síť distributorů nebudou schopni dosáhnout úspěchu.

Schopný a zkušený sponzor umí nováčkovi vysvětlit, že s prodejními dovednostmi ani se schopností budovat si svůj tým se nikdo nenarodí, a že všechno potřebné pro úspěch v MLM se dá naučit, jen musí být nováček ochoten nechat se svým sponzorem vést desítky let osvědčenou cestou, a mít touhu se vzdělávat.

Závislost na ostatních: Úspěch v MLM závisí často na tom, jak úspěšní jsou lidé, kteří je do MLM přivedli, stejně jako ti, které pak oni sami do systému přivedou. To vytváří pocit nejistoty, protože jejich výdělek závisí na aktivitě jiných.

V solidních MLM firmách i když přímý sponzor z jakéhokoliv důvodu skončí, převezme jeho úlohu (vzdělávání, poradenství, atd.) kdokoliv další z upline (vysvětlení pojmu viz článek MLM abeceda).

Co se týče spolupracovníků přivedených do svého týmu, zde přirozeně (tak jako všude jinde ve všech firmách na světě) dochází k odchodům, a snahou MLM obchodníka tak je mít neustále vyšší počet příchodů než odchodů.

Proto také tvrdím, že v MLM v podstatě neexistuje nic jako stoprocentní pasivní příjem (vysvětlení pojmu viz článek MLM abeceda), tzn. že by obchodník v MLM firmě roky nebyl, a stále by mu i bez jakékoliv práce plynul pravidelný, dostatečný, a kvůli inflaci ideálně neustále se zvyšující příjem.

  1. Sociální stigma

Špatná pověst MLM: Mnoho lidí má negativní zkušenosti s MLM a považuje ho za podvodný nebo neetický. Noví zájemci se proto mohou obávat, že budou terčem kritiky nebo že ztratí důvěru přátel a rodiny, pokud vstoupí do MLM struktury.

Většina lidí rozhodně nepracovala v síťovém marketingu, takže nemají osobní špatnou zkušenost s MLM, jen to od někoho slyšeli, a to ještě obvykle z období „divokých devadesátek“, kdy v Česku skutečně řádila spousta podvodníků 😡, a zahraniční (především americké) MLM firmy na nás zkoušely své desítky let staré a šílené metody typu utajování jména firmy, zvaní na tajná shromáždění plná fanatických účastníků, nutnost nakupovat drahé registrační balíčky zcela neprodejného zboží, atd. 🙄.

Proto je za mne velmi důležité vybrat si tu správnou solidní MLM firmu s výbornými fungujícími produkty, s atraktivním odměňovacím systémem, pustit se okamžitě do práce, už za týden mít na svém účtu první malý přivýdělek, za první měsíc už mít vydělaných pár tisíc korun, a než si toho že je člověk v MLM všimne okolí, může už mít snaživý, proaktivní a vzdělávající se člověk pravidelný měsíční příjem přes 10.000 korun, za což ho nikdo rozumný kritizovat nebude.

A když nováček po půl roce v tom správném solidním MLM začne jezdit v novém autě označeném logem této firmy, to už pak utichne veškerá kritika, a pouze u části špatných lidí přejde v závist ☹️.

Tlak na prodej: MLM často zahrnuje tlak na prodej a nábor nových lidí, což může být pro mnoho nezkušených zájemců stresující.

Ano, i dnes jsou i v solidních MLM firmách jednotlivé týmy, které na své downline (vysvětlení pojmu viz článek MLM abeceda) vyvíjejí tlak, denně jim volají co dnes udělali a ještě udělají, tlačí na prodeje drahých registračních balíčků, atd.

Proto je důležité si vybrat nejen tu správnou MLM firmu, ale také správného sponzora a tým, jejichž systém práce mi bude vyhovovat.

Chcete-li s čímkoliv ohledně MLM poradit, můžete se s námi kdykoliv nezávazně a bezplatně spojit, viz Kontakty.

  1. Nábor do systému

Etické obavy: Někteří lidé se obávají, že budou nuceni nabírat další lidi, aby dosáhli úspěchu, což může být vnímáno jako neetické, zejména pokud vědí, že většina nováčků nebude úspěšná.

Každý nováček se ve slušné a solidní MLM firmě může rozhodnout (a kdykoliv to změnit), zda bude pouze spotřebitel nakupující produkty za zvýhodněnou cenu, nebo zda bude produkty se kterými je sám spokojen doporučovat dalším spotřebitelům (čímž získá provizi), nebo jestli si bude hledat i další spolupracovníky, kteří si v dané MLM firmě také budou chtít přivydělat.

Rodinné a přátelské vztahy: Zájemci se mohou obávat, že tlak na nábor jejich přátel a rodiny naruší osobní vztahy.

Není nic jednoduššího, než s náborem nezačínat v rodině a mezi přáteli.

A teprve až si nejbližší okolí nováčka v MLM všimne, že najednou chodí lépe oblečený a upravený, že už není obézní, že má nové auto, že jezdí několikrát ročně na zahraniční dovolené, atd., tak se šikovní rodinní příslušníci či přátelé nováčka v MLM sami zeptají co dělá, a jestli by mohli také 😎.

  1. Složité právní otázky

Obava z nelegálnosti: Někteří mají strach, že se MLM struktura, do které se chtějí přidat, blíží pyramidovému schématu, což je ve většině zemí nelegální. Nezkušeným zájemcům může být těžké rozlišit mezi legitimním MLM a nelegální pyramidovou hrou.

Proto je potřeba se před vstupem do jakéhokoliv MLM dobře informovat u skutečných odborníků (což fakt nejsou lidé kolem stolu v hospodě), najít si ty správné informace z důvěryhodných zdrojů (což rozhodně nejsou sociální sítě ani internet, kde si každý může napsat jakýkoliv nesmysl), ověřit si firmu, její historii, účetní závěrky, majitele, sídlo, produkty, atd.

Nejlepší možnost je, když nováček vstupuje do MLM firmy pod solidního známého který už tam je několik let, a ukáže zájemci o spolupráci ve svém mobilním bankovnictví každoměsíční příjmy minimálně 50 tisíc a ideálně 80 tisíc korun, protože ukázaná platí.

Cokoliv je utajeno, nejde najít, člověk dělající nábor mlží a najednou ty své údajné obrovské příjmy není ochoten ukázat, je nejvyšší čas se otočit a jít pryč.

  1. Časová náročnost

Časové investice: Noví zájemci mohou mít obavy, že MLM bude vyžadovat více času a úsilí, než jsou schopni nebo ochotni věnovat. Obavy, že by se mohli vzdát svého současného zaměstnání a podnikání by selhalo, jsou časté.

Moderní technologie a umělá inteligence vše tak zjednodušila a urychlila, že to co dříve zabralo 20 hodin týdně (vzdělávání, oslovování, budování si důvěry, …), dnes i nováček zvládne za čtvrtinu času.

Navíc jak uvádíme výše, není nikdy správné ihned když mi někdo řekne o údajné super příležitosti skončit ve svém zaměstnání se stabilním příjmem, a skočit naslepo do jakéhokoliv typu podnikání, nejen MLM.

Všechny výše uvedené obavy často pramení z nedostatečné informovanosti o MLM systému a jeho možných rizicích i přínosech. Pro zájemce je důležité získat co nejvíce informací, aby se mohli informovaně rozhodnout, zda je pro ně MLM správnou volbou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *